Lagu mengurangkan Keserabaiaan Otak

Nak Jadi Model..???

Zaman dulu kalau nak jadi model bukan maen susah.Dulu kalau nak jadi model kena ada muka yang cun ataupon hensem.Tuan tak boleh pendek-pendek,kena tinggi-tinggi.Kulit pulak tak yah sembang..kena macam orang cakap 'bak kulit pelam di buat layang-layang'.Muka pulak kalau stendet muka melayu-melayu takde orang nak layan,muka kena stok ala-ala mat saleh.Kalau mix lagi bagus,tapi jangan mix ngan nigger la, sebab melayu mix ngan nigger ni orang tengok lebehkurang anak orang asli je.

Tapi sekarang ni dah tak macam tu dah.Nak jadi model senang je.tak caye..?seyez gua cakap senang.Camni je..

1) Pergi beli tudung plek-plek sikit.Kalau boleh dia punya lilit kat kepala tu biar dalam 2-3 belas kali punya lilit.Yang lilit ala-ala lilit mayat lebih berkesan.Pastu biar ada cam batu-batu tergantung sikit.Kerongsang kat atas dahi jangan dibuat perkara maen-maen,kasi sangkut atas dahi angkat sikit tudung tersebut.

2) Baju mesti ala-ala muslimah,tak leh kasi nampak kulit walaupon sebesar bulu hidung semut.Ketat tak ketak selalunya diorang abaikan.Namun begitu baju kelawar yang dulunya hanya dipakai buat tido oleh makcik-makcik turut boleh dipakai tanpa segan silu kerana ke keanehan tudung di atas bakal membuat baju kelawar tadi kelihatan hebat.

3) Add fb member-member yang maen DSLR.Sebelum tu bubuh gambar bersama lilitan berbelas kali tudung tadi dalam profile.kompem DSLRians ni amek lu jadi model.Nak asah bakat la katakan.

4) Muka cun tak cun belakang kira.Kalau yang tak cun bajet cun gila babeng bersama tudung plek ditambah pulak kerek pon takpe,sebab kalau gua jumpa depan-depan boleh gua buat target sepakan kemuka bertubi-tubi sampai pecah.Kalu tak bejet cun dan tak kerek takpe,gua respek.

Senang bukan nak jadi model sekarang ni..??

3 comments:

♥mRs fuAin♥ said...

hahah..
klo yg xpky tdung cmne plak??...=P

scootnoto said...

yg xpkai 2dung pi jadi model teletubies

♥mRs fuAin♥ said...

apa psai plak??
ap kna mngna yg xpky tdung ngn teletubies??

Post a Comment